Podkast
HausPodden - smarte tips og gode råd fra fagfolka i Haus Byrå

HausPodden - smarte tips og gode råd fra fagfolka i Haus Byrå

HAUS Byrå

Lyst på gode råd om hvordan du kan nå små og store mål for virksomheten eller organisasjonen du jobber i - uten å jobbe 24/7 eller svi av store beløp på tiltak som ikke funker?

 

I denne podcasten får du konkrete, enkle og gjennomførbare tips om hvordan du kan bruke strategi, design, teknologi og innhold for å nå målene dine. Og ikke minst: du får høre gode historier fra start ups, gründere og etablerte bedrifter som deler erfaringene sine.

 

Sentrale temaer du kan lære om er blant annet strategi, bærekraft, innovasjon, synlighet på nett og innholdsmarkedsføring.

 

Tipsene er spesielt tilpasset virksomheter uten egne markedsføringsteam eller enorme budsjett. Tid til å lytte har du også: episodene er max 10 min.

 

Det er de rause fagfolka i Haus Byrå som er vertskap for podcasten.



Hosted on Acast. See

Alle episoder

  • Små grep - stor effekt: slik jobber du med hverdagsinnovasjon

    Små grep - stor effekt: slik jobber du med hverdagsinnovasjon

    Du trenger ikke redde verden eller komme opp med et revolusjonerende produkt ingen har sett maken til for å kunne kalle det innovasjon.


    I denne podcastepisoden får du vite hvordan du kan ta relativt enkle grep for å kunne jobbe med innovasjon. Vi rydder også litt opp i innovasjonsbegrepet for å gjøre veien kortere for deg til å begynne å jobbe mer bevisst med små innovasjoner som kan bedre lønnsomheten i bedriften.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert fredag
    12 min
  • Vi har slått opp med Facebook! Kanskje du også bør vurdere å gjøre det?

    Vi har slått opp med Facebook! Kanskje du også bør vurdere å gjøre det?

    Vi har slått opp med Facebook. Kanskje du burde gjøre det samme? La oss ta en prat om det.


    I denne podcastepisoden forteller vi hvorfor vi valgte å droppe Facebook som markedsføringskanal, vurderingene som ligger bak, og hva vi i stedet ønsker å bruke tiden på. Uansett om du vurderer å skrote Facebook for bedriften du jobber i, er det nyttig å høre hva vi mener er en god prosess når du skal velge kanal.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 17. mars
    16 min
  • The Highway To Bedriftslykke - Oclin om innovasjonstakt og gründerreisen så langt

    The Highway To Bedriftslykke - Oclin om innovasjonstakt og gründerreisen så langt

    Få motivasjon og inspirasjon om hvordan du kan utvikle bedriften din, innovere, og komme deg over kneika når motbakken virker lang og hard.


    I denne podcastepisoden deler Chris-Håvard Berge fra Oclin AS litt fra hvordan gründerreisen har vært fra oppstarten for 7 år siden fram til i dag.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 10. mars
    34 min
  • To GA4 or not to GA4 - dette bør du gjøre nå for å få god innsikt for nettstedet ditt

    To GA4 or not to GA4 - dette bør du gjøre nå for å få god innsikt for nettstedet ditt

    Har du blitt overrumpla over at Google tilsynelatende har kapra analyse- og statistikkverktøyet for nettstedet ditt, og i nattens mulm og mørke har påtvinga deg en ny og totalt fremmed versjon av statistikk- og analyseverktøyet ditt?


    Du har faktisk bare deg sjøl å takke, men det finnes råd. Hvilke? Det finner du ut i dagens utgave av HausPodden.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 3. mars
    14 min
  • Hvordan jobbe med bærekraft i små og mellomstore bedrifter?

    Hvordan jobbe med bærekraft i små og mellomstore bedrifter?

    På hvilken måte er det smart for en liten eller mellomstor bedrift å forholde seg til bærekraftbegrepet for å lykkes med nettopp bærekraft?


    I denne podcastepisoden deler Rita Kirkenes fra Tyt Utty sine erfaringer fra den første oppstartsperioden. Og for deg som er litt lei av ordet "bærekraft", kan det faktisk hende at vi har en løsning - en gang for alle.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 24. februar
    29 min
  • Det enkle grepet som kan gi deg en skikkelig synlighets-boost: ryddig kode

    Det enkle grepet som kan gi deg en skikkelig synlighets-boost: ryddig kode

    Det er ett grep det er smart å ta for å få en skikkelig boost i Google-synligheten din: rydd opp i koden på nettstedet ditt.


    I denne podcastepisoden får du høre hvor stor effekt du kan få ved å sørge for at du har mest mulig ryddig kode, og minst mulig overflødig kode, på nettstedet ditt.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 17. februar
    9 min
  • Få bedre lønnsomhet i det du leverer? Denne modellen kan hjelpe deg

    Få bedre lønnsomhet i det du leverer? Denne modellen kan hjelpe deg

    Mjølkeku. Bikkje. Problembarn. Stjerne. Tro det eller ei. Dette er fire ord som kan hjelpe deg å få bedre lønnsomhet i det du leverer av varer og tjenester.


    Kort og konsis innføring i hvordan du kan bruke BCG-matrisen for å få bedre lønnsomhet i produkt- og tjenesteporteføljen din.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 10. februar
    13 min
  • Kjernekaren om kjernemodellen

    Kjernekaren om kjernemodellen

    Finnes det en enkel, jordnær og effektiv arbeidsmetode som alle kan bruke for utvikle både bedre produkt og bedre tjenester?


    Det gjør det, og i denne episoden lærer du hvordan du kan bruke Kjernemodellen til nettopp dette.

    Dagens gjest er intet mindre enn opphavsmannen bak modellen, Are Halland.


    Litt bonusmateriale får du også som en del av dagens podcastepisode: sving innom kjernemodellen.no, for å laste ned gratis maler og lære mer om modellen.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 3. februar
    21 min
  • Hvordan kommunisere bærekraft?

    Hvordan kommunisere bærekraft?

    Riktig kommunikasjon av bærekraft er viktig for å få oppmerskomheten fra kundene eller andre målgrupper som du har, få de til å høre på hva du sier – og ikke minst få de til å forstå hva du sier, slik at du kan nå både egne mål og ikke minst større, felles bærekraftmål.


    Men hvordan kommuniserer du egentlig bærekraft? I denne episoden får du konkrete, overordna tips du kan ta med deg i kommunikasjonsarbeidet ditt.


    Alt dette og mere til skal vi prate om i dagens episode av HausPodden, slik at du forhåpentligvis skal bli litt sikrere på hva du bør fokusere på i virksomheten som du jobbar i i 2023.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 27. januar
    14 min
  • Nyttige verktøy og metoder for å lage en god strategi

    Nyttige verktøy og metoder for å lage en god strategi

    Gode verktøy og gode analysemetoderer gode å ha for å gjøre en best mulig jobb. Ikke minst når du skal få på plass en god strategi. Det finnes tonnevis av verktøy og metoder du kan bruke, men hvilke er best?


    I denne episoden av HausPodden får du innspill til nyttige verktøy som hjelper deg å utarbeide en god strategi for bedriften eller organisasjonen som du jobber i.


    Lyst på flere smarte tips og gode råd etter å ha hørt på denne episoden av podcasten? Sjekk ut fagbloggen RAUS.

    Som vanlig: har du ønsker eller tips om tema du synes vi bør snakke om i podcasten - send oss en dm på Instagram.


    HausPodden er en del av konseptet RAUS, der fagfolka i Haus Byrå gir deg smarte tips og gode råd om hvordan du kan bruke design, teknologi og innhold for å nå små og store mål for bedriften du jobber i.

    Vi snakker blant annet om hvordan du kan bruke design smart, gir deg generelle markedsføringstips, forteller hvilke grep du kan ta for å få en god nettside, og gir deg tips om hvordan du kan bruke ulike former for digital markedsføring for å få flere kunder. Med jevne mellomrom får du også høre historier fra bedrifter som deler raust av sine erfaringer på veien fram mot de målene akkurat de har satt seg.


    Vertskap for dagens podcastepisode er Hege Abelson, Hanne Grøtli Løkken og Tormod Sperstad, som sammen med gode kollegaer i Haus Byrå skaper verdi for deg som kunde med design, rådgivning, teknologi og innhold.



    Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

    Publisert 20. januar
    13 min